lördag 30 maj 2009

Ekobyte 101

Det första ekobytet och mitt etthundraförsta inlägg i bloggen. Jag har inte varit så snabb med att blogga det jag skickade till skaparstigen men här kommer "före" och "efter"bilder.

Jag gillar egentligen inte brunt och orange och hade det i bakhuvudet när jag bestämde mig för att sy något så vansinnigt tygkonsumerande som en volangklänning i vuxenstorlek. Sista volangen är nästan 7 meter lång. Sen blev den så pass mycket bättre än jag väntade mig att jag funderade på att behålla den ;-). Nu finns det kvar av alla fyra påslakanen så att det kan bli en till, iallafall i teorin, om jag någonsin skulle klara av att göra två likadana av något.
Inspirationen till tröjan kommer från lilla ligistinlägget i hennes blogg. Storasyster vägrade prova den för fotografering. Tröjan varken var blå eller tjejig nog. Men här ser ni jättefin bild hur tröjan sitter på. Mudden kommer från vårt lokala Röda kors och är i fantastisk kvalitet och det randiga är en vuxentröja från loppis som helt tappat formen i halsen.
Tyget och mönstren kommer från olika loppisar och tightsmönstret från ottobre. Med på bild är en burk marmelad som aldrig kom med i paketet. Den stod framme och hann öppnas av en hungrig familj.

3 kommentarer:

Thea sa...

Åh, men jag gillar brunt och orange! Va fina!

Kul att ses igår!

Skaparstigen sa...

Som sagt: jag är helnöjd. Kul att se bilden på tröjan innan också!

肉羹麵Jason sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Related Posts with Thumbnails