lördag 4 april 2009

Namnlappar och presenter

Det tog några år innan jag skaffade namnlappar men nu är lapparna från minanamnband här! Min man var less på att inte se vad som var fram och bak på alla hemsydda kläder och föreslog lappar med just "LAPPEN BAK".

Det har blivit två heldräkter/bodysuits i det ljuvliga landskapstyget från jofotex. Tyglangare var mimmi. Stort tack!! Vi möttes på en parkeringsplats och bytte en vit plastpåse mot pengar. Undrar vad det såg ut som? :-)
Det ena plagget hamnade hos lillkusinen och det som fastnade på kort blev present till kompis som precis fått sitt första barn, en liten söt kille. Maskinen sydde kantbanden utan ett enda hoppstygn. Rekord. Sen ser jag på första bilden att jag hade kunnat styra lite rakare...
Möster samma som denna.

Lillasysters vapendragare på dagis fyllde 3 år och fick bla ett förkläde. Snedslån tog förstås slut så jag laddar för en beställning hos bibbi.

Till sist en kasse som underbara svärmor efterfrågade när hon hjälper oss frakta småfröknarna till och från dagis när jag tokpendlar. Kassen är vändbar i tyg från ikea och har avsydda hörn. Mönster är i princip en plastpåse.

18 kommentarer:

Minelo sa...

Vad fantastisk rolig den där "lappen bak" var. Läste upp det för min man och han höll med. Han har också stora problem med fram och bak! =)

Tror inte att jag har kommenterat på din blogg förut.
Du har en fin blogg!

Helena sa...

Vilka coola namnlappar!

fante sa...

Klockrent med Lappen bak :-D Och plagget går ju inte av för hackor det heller ;-)

Kånkarong sa...

Vi har samma sak här hemma med en man som alltid undrar (mest när det gäller mjukisbyxor och kalsonger) vad som är bak-o-fram!

Gillar kassen och svamplampan in förra inlägget var underbar!

Anna sa...

Snyggt, som vanligt. Och skojiga lappar.

Kaja sa...

Stencoola lappar!

GOBLIgobli sa...

Hahaha!! Sååå klockrent!! Vi kör också med lappen bak i de fall där det finns en men det där var ju helt perfekt. :-D

Anonym sa...

"lappen bak", vad roligt :-D
Och fin bodysuit också.

Jes sa...

Men gud vilken underbar he body!!! förklädet och väskan va oxå superfina, men bodyn blir favoriten idetta inlägg. Lappar bak är alltid bra för att vägleda det manliga könet i påklädning :)

Botilda sa...

Äntligen! Äntligen kommer lapparna med bästa namnet nånsin. ;-)

Mina sa...

Genialt!!

Y sa...

jag har läst upp allt smicker för min man. Han hälsar och tackar :-D

SiriR sa...

Kjempefin heldrakt, og stilig navn!

plyschmyran sa...

Lappen bak, underbart. Skulle även behövas i vår familj...

Daling sa...

hahaha känner väl igen problemet med att inte fatta vad som e bak eller fram! hur svårt kan det va liksom??
det man saknar i logik tar man kanske igen med kreativitet, eller?

klockrent!

ikketikketheo sa...

Haller me de andra!! Tummen upp för lappen bak!!

Stratus sa...

Kan bara hålla med jag med. Lappen bak, vilken kanonlapp!!

Anonym sa...

Jävla karlar som inte ser fram o bak på kläder och sen inte skaffar egna hjälpmedel (baklapp.)Han kanske skulle skaffa en lapp som visar vad som är fram och bak på barnet också?
Och sig själv mitt i förvirringen.
Bli inte ledsen, det är en mycket vanlig karlstörning.

Related Posts with Thumbnails