lördag 4 april 2009

Barnrum med ny lampa

I förrgår köpte jag svamplampan på Stockhome. Visst är den söt?!
Finns det någon som har ett paket grå gardinringar från ikea över vill jag hemskt gärna köpa. Gardinupphängningen ser minst sagt gles ut och ringarna är förstås borttagna ur sortimentet.
Lådorna under sängarna är Asplund, även den från ikea. Lagom med plats för kläder. Färgen på väggarna är vit med två duttar rött och en dutt gult. Det ser vitt ut men lite varmare.

Vi hade jätteroligt när vi satte upp klistermärkena på väggarna men det tog bara några dagar innan de ramlade ner. Klistret räckte inte till för att fästa på rollad yta. De djur och blommor som inte gick sönder i processen ligger nu till sig i väntan på att jag ska våga sätta upp dom med spraylim. Tapetklister är en annan tanke. Storasyster har beställt vimplar så vi får se hur det hela blir. Just nu ser det lite kalt ut.
Här ser ni att det var sommar när jag spacklat och målat väggarna. Nu har jag bredspacklat två små barnrum och jag lovar dyrt och heligt att det ska jag aldrig göra mer! Urtrist och hopplöst att få perfekt. Morfar får hjälp med städningen. "Före-bilder" med hemska orangea strukturtapeter ser ni i det här inlägget.

7 kommentarer:

ikketikketheo sa...

Vad fint rummet är!! Ja, svamplampan är härlig :)
Vi ska ocksa till Ikea nästa vecka och göra om lite i barnrummet. Trevlig helg!! Hoppas ni har mycket sol!

Helena sa...

Vilken jättefin lampa! Vad tråkigt att klistermärkena inte ville sitta kvar, men spraylim funkar säkert.

Jes sa...

Men vilket uderbart rum era barn har fått!!!!!!!!

Linda sa...

Jättefint blev det! En sån där lampa kanske man skulle...

Linjam sa...

Vad fint det blir! Och lampan ja... den hade jag inte sett förrän nu och man får ju habegär. Jättesöt ju! :D

Mina sa...

Det kan faktiskt vara så att jag har en packe grå ringar kvar. Påminn mig innan vi ses igen. Rummet blev jättebra!! :-)

Karin sa...

Har du fått tag på ringar? Tror att det kan ligga några i nån låda annars - och med lite tur kommer de fram i flyttstädningen...

Related Posts with Thumbnails