söndag 22 mars 2009

Presenttröja

Lillasysters bästis fyllde 3 år och det är klart att han skulle få en tröja som matchar den här klänningen. Hans mamma är tokig i lime så det blev lite extra lyckat. Själva v-ringningen blev inte fullt lika lyckad. Det randiga tyget drog sig rejält men med milt våld blev det till sist riktigt ok.
Här har mina assistenter snott alla knappnålar. Allt tar lite extra tid med stjälpredor i knät och aktiviteten på bloggen är minst sagt ryckig. Trots detta har besöksräknaren tickat förbi 5000 besökare nu i veckan!
Tack för att ni läser och ännu större tack för era fina kommentarer!!
PS Kolla in bloggens nya rubrik

11 kommentarer:

Katarina sa...

Snyyyyyggt! Både tröjan och rubriken :-)

minmina sa...

Verkligen fint, som vanligt. Och rubriken blev toppenbra!

mustafa sa...

fin tröja, fin rubrik (bra att du tog med den tulpanätande filuren) men jag saknar namnförklaringen från den förra rubriken, tycker den var rolig.

Familjen skogstokig sa...

Snyggt! Som alltid, förståss. Det är svårt att hålla bloggen aktiv, tycker jag, det går ju i perioder. Särskilt när man inte har nåt fungerande ställe att sy på. Men snart, snart, ska det spruta ut alster ur drängstugan i skogen!

OttoPippi sa...

Mycket snygg tröja!

Mimmi sa...

Tack för sparken i baken! ;-) Inser att det är dags för en förändring av bloggrubrik hos mig också.

Underbar tröja dessutom, älskar färgerna. Med en mamma som tycker om lime så antar jag att den "gick hem".

fante sa...

Snyggt med breda muddar :-)

Och snygg rubrik - nu ser jag ju dessutom hela :-)

SiriR sa...

Fantastisk genser, veldig fine farger.

Y sa...

tack för alla snälla kommentarer!!! tror jag ska peta in namnförklaringen i presentationen

Solveig Lövendahl sa...

Jättefin tröja! Jag gillar verkligen modellen.

Linda sa...

Här vare fint som vanligt! :-) *sporadisk besökare*

Related Posts with Thumbnails