lördag 14 mars 2009

Hoppklänning

Lillasyster beställde ytterligare en klänning. Hon tycker att den blev extra bra att hoppa i.
Modell: Samma som den randiga klänningen ett par inlägg bakåt. Femdubbla lager i nederkanten gör att klänningen står ut och blir mindre nattlinne men min förbaskade maskin klarar inte så tjocka sömmar utan miljarder hoppstygn.
Tyg: Rosa (förstås) med stjärnor från Ohlsson i Linkeboda. Mammas kompis affär, kanske världens bästa Ohlssons! Tjock fin mudd från kompis förråd.

Här lever jag på hoppet att jag klarade veckans stora tenta. Den är största skälet till att bloggen har vilat så länge att storasysters lugg har hunnit växa ut sedan föregående inlägg. Den blå klänningen är emellertid den samma, förstås.

10 kommentarer:

mustafa sa...

det var väl bra jobbat både med maskinen och tålamodet för på nedersta bilden ser man hur fint den står ut.

minmina sa...

Jättehärlig ser den ut! Det är jätteroligt att se dina tjejer på bild. Ska vi inte träffas snart. Skulle om möjligt vara ännu roligare!

HomeRiver sa...

Det ser faktiskt ut som en hoppklänning! Härlig!

Ett Tu Tre sa...

Snygg och praktisk klänningsmodell, och ett helt fantastiskt fint tyg (ett sånt skulle jag vilja ha!).

Y sa...

tack!!!
absolut träffas, minmina! emailar.

Familjen skogstokig sa...

Vilka härliga bilder! Och snygga klänningar, förståss :-)

Nette sa...

Hejsan!! trevligt med fina kommentarer på min blogg. Apskinnet (Teddyjackan) finns i ottobre 5/06 och jag gjorde den i storlek 140 fast sonen egentligen drar 134 så den är lite på större sidan. Enda jag skulle ändra på om jag skulle göra den på nytt är vidden på ärmarna. Tyget som jag hade till tunikan och lillflickans klänning har jag fyndat på www.huuto.net så jag vet tyvärr inte varifrån man får tag på mera. Men det är en Nanso trikå så kanske man kan googla fram det.

metamorphosis sa...

Tjusigt!
Gillar verkligen den klänningsmodellen, snygg och praktiskt men fortfarande en klänning!

ikketikketheo sa...

Vilket härligt stjärntyg! Perfekt pa dina söta sessor :)
Lycka till med tentan!!!

OttoPippi sa...

Schysst!! Vilket tyg!!

Related Posts with Thumbnails