tisdag 10 februari 2009

Prototyp


Innan jag satte saxen i Jofotex numera berömda landskapstyg ville jag testa mitt nya mönster. För att få det lite roligare valde jag att kanta alla ljusa delar med det mörkare tyget och den mörka baksidan är kantad med ljuslila. Effekten blev kul på en krypbäbis. Sykompisens ljuvliga son syns på den suddiga bilden. Färska kusinen ska få "bodysuiten" (det måste finnas ett bättre ord!?)

Mönster: Avritad katvigdräkt och två ottobremönster.
Tyg: Billiga tyger från symässan och Ohlssons som töjde sig något enormt. Ärmarna på mönstret var inte alls så långa. En klok sybloggares bästa råd var bl.a. att bara sy i tyger man gillar- vad rätt hon har!

PS: Fjärrkontrollen upphittad och storasyster har gjort det igen - klippt sitt och syrrans hår. Är det inne med 2-cm lugg?

4 kommentarer:

mustafa sa...

ser riktigt fint ut på kryp/ålande bäbis.

och ja, det är skitfint med 2 cm lugg säger en som har det.

OttoPippi sa...

Trots tygtrilsk tycker jag att denna blev jättefräck!

2 cm lugg är heeeeelt rätt våren 2009 :-)

Y sa...

tack!

Cilla sa...

Jättefin, vill ha till Lillon! :-D

Related Posts with Thumbnails