söndag 15 februari 2009

Kaniner, kaniner, kaniner och shampoodlar

Prototypen bloggades för några veckor sen. Mönstret är samma men tygerna kommer nu från Mjukatyger respektive jnydesign. Jag vet att jag sett v-ringade kaniner på flera ställen men jag tror att en av favoriterna var först, mustafa (kolla också här).
Matchande shampoodlade brallor i tyger från Mjukatyger.

Kläderna var till lillasyster som är kanintokig men jag blev så glad när storasyster ville prova att jag passade på att bränna av ett par bilder. Byxorna är snyggare med mer pös på ett kortare barn.
Jag köpte de lila kaninerna och matchande vitt tyg för att färga allt rosa men kom helt av mig. Nu kliar det i fingrarna att köpa Jennys nya fuchsiakaniner och göra liknande kläder med mjukatygers röd/rosa-randiga mudd.
När en snart treåring matchar kläder är det självklart att kaniner passar med kaniner. Te-vagnen som skymtar bakom tjejerna är förra veckoans loppisfynd för 100 spänn (!!?). Nu ska jag bara hitta snygga stora hjul.

11 kommentarer:

Botilda sa...

Undrar om inte det var den snyggaste v-ringade tröjan jag sett. Underbar!

Liksom den fullständigt logiska kaninmatchningen.

Helena sa...

Snygg v-ringad tröja och läckra byxor! Lila är en så snygg färg.

ikketikketheo sa...

Kanin-tröjan är min favorit :)

OttoPippi sa...

Herregud så häftiga!!! :-)

Mimmi sa...

Underbart! de lila kaninerna är för mig en favorit och sedan är det snyggt med v-rigning något jag inte vågat mig på ännu.

Riktig snygg mönsterpass på v-et dessutom. Riktigt pill, förmodar jag ;-)

Y sa...

tack!!!
Jag lärde mig på den svart/röda tröjan att sy sömmen i själva halskanten på vanliga maskinen och sen förstärka med overlocken. Missar man med overlocken i den skarpa svängen i "timglasformen" håller inte sömmen annars. Just den mönsterpassningen är alltså inte så svår. Eländet är att sy på själva mudden så att den följer randningen. Värst är det förstås längst ner i v-et. Det blir inga närbilder på avigsidan som avslöjar hur många sömmar det egentligen blev...
Så jo, nog är det pill ;-)

Mimmi sa...

Det är tur att bilderna är på håll så mönsterpass ser bra ut (klipsk fotograf?) - fast vi kan väl hålla på att berömma varandra, man växer några centimeter för var gång och det kan ju jag behöva ;-) Skall jag därför sluta berömma dig? ;-)

Mimmi sa...

Skall man svara i sin egen blogg kanske?

rino sa...

cool tröja!
gillar desutom att den är sådär kort

anna sa...

Vilken underbar V-ringad tröja.. Helt fantastisk!

KroKKoFin sa...

OJOJOJ vilka häftiga byxor/tights. Mycket orginella...Och med lång användningstid. Och min favoritfärg :-)

Related Posts with Thumbnails