söndag 15 februari 2009

Byten och "beställningar"

Få se om ni hänger med i turerna ...
Katarina skickade storasysters "beställning" så att den kom fram på hennes födelsedag. Perfekt timing!
Som tack sydde jag en tröja i sladdrigt fruktigt loppistyg som i sin tur kom fram dagen innan julafton. Tyget föll Yrväder i smaken och hon ville göra ett byte. När hon erbjöd sig byta mot något färdigsytt kunde jag inte stå emot. Hon fick själv välja vad och hur.
Yrväders screentryckta lejon är ljuvliga! Både Katarina och Fröken Yrväder syr fantastiskt väl utan ett enda snett stygn. Jag är verkligen mycket imponerad och lilla kusinens föräldrar är mer än nöjda med bodyn!

Nu har jag äntligen sett plagg sytt på Janome Coverpro och jag gick direkt till affären för att titta på hur CP-underverket ser ut. Mina bandkantningar blir helt enkelt för svajiga för att jag ska vara nöjd. Så fort jag kantar med något annat än stoffoch stils muddväv får jag dessutom hoppstygn. Jag vill ha en CP med bandkantare!
(Bilder från respektive blogg.)

1 kommentar:

Botilda sa...

Vilka härliga byten!

Jag vill också ha en Coverpro med bandkantare (och fållguide och ytterligare lite annat godis). Tvillingnålen på gamla Bernetten lämnar en del övrigt att önska.

Related Posts with Thumbnails