tisdag 13 januari 2009

Saftig version och stort tack!

Den här tröjan från Minirodini kom för ett par år sedan och nu kommer den saftiga versionen.

Tyg: Oprövat kort sys i billigast möjliga tyg, Ohlssons stuvar och bibbis mudd. Grodor från Åhléns.

Mönster: Modifierad ottobre. Ska ni sy liknande är tipset att dra i halsmudden när ni syr över axelsömmen. Annars står den upp onödigt mycket. Något för mig att modifiera till nästa version.




Lillasyster ser ut såhär på dagis idag och hon är mkt nöjd över grodorna på magen.

Mitt förra inlägg slog kommentarsrekord och jag fick mina första "bloggpris". TAAAACK bettan och Lilla Gryn!!!!!!! Jag har mer än hundra sybloggar inlagda i min google reader och har svårt att välja bara några få, så ni får förlåta att jag inte länkar vidare. Tack alla inspirerande sybloggare!

5 kommentarer:

LumLum sa...

Stentuff!

minmina sa...

Jesjes! Mycket fin! Gillar rött och svart. :-)

Y sa...

tack! jädrar vad snabba ni är!

OttoPippi sa...

Wow!!! Den här modellen var verkligen supercool!! Måste försöka mig på nåt liknande själv framgent :-)

fnurr sa...

verkligen cool!
vill också sy något sånt. urfräck!!
vilket nummer av ottobre hittade du grunden?

Related Posts with Thumbnails