söndag 18 januari 2009

Massproduktion - för att vara jag

"Volangsingoalla med smock" låter som balett korsat med boxning. Inget bra namn för massproduktion. Har ni några andra förslag?

Tyg: Ärmarna från gardinaffär i Linköping. IKEA-tyg längst ner och resten är påslakan och en gardin.

Mönster: Se tidigare inlägg. Just den här randningen blir det nog fler av eftersom klänningen gick hem hos lillasyster trots begränsad mängd rosa. Den lilla är ett test av mönstret i stl 80 men den blev lite vid. Men det kanske är just det som går hem, att klänningen står rakt ut när man snurrar och hoppar?

Nedan, volangmatchning i full gång. Inkl assistans av snart treårig lillasyster. De här orange/gröna klänningarna tyckte jag blev bättre än den gröna från förra veckan. Den gröna klänningen innehöll bara favorittyger men som helhet blev den sämre.
Nu avslöjar jag i förväg vad som ska hända med den lilla klänningen. Den blir ett symboliskt tack för de underbara Skillingarydgardinerna vi fick i somras! Ni ser "SKILLINGARYD" på skylten under kyrkan. Det är IKEAs härliga storsäljare från 70-talet. Jag är så pass galen i det här tyget att jag skrev till IKEA och bad dem ta upp produktionen igen men jag är inte så galen att jag betalar vad det kostar på Tradera...

15 kommentarer:

minmina sa...

So! Sweet!!!!

rino sa...

härlig klänning. Jag gillar det du gör:-)

Y sa...

Tackar!!

Helena sa...

Jättefina klänningar!

Cecilia sa...

Vilka fina :) Härlig kombination av tyger!

Jes sa...

Klänningarna är underbara!!!!

OttoPippi sa...

Bra jobbat!!!

fnurr sa...

härliga klänningar!
ang. frågan på min blogg så har jag inte hållit på så värst länge. typ innan jul nån gång och denna månad. det har väl gått sådär denna månaden. men vem shoppar månaden efter jul?
det kostar ju inte så speciellt mycket att vara med och man ska ju göra lite speciella saker i egen design. och det gör ju du!
prova och se vad dom säger!

Pejgan sa...

Jag tänkte direkt på Katitzi-böckerna när jag såg den.

Helt underbara! Kan man få den i storlek 42? ;-)

Y sa...

Jag har en kubik med påslakan och jag köper nya varje vecka. Borde sy i stl 62. Minst. Iallafall om min man får bestämma.

BONGI sa...

Åh så härliga klänningar!!! De blir man glad av!

ikketikketheo sa...

Ahhh, skillingaryd gardiner!!! :) :) Det är min dröm! Har bara en snutt som bonad. Men skriva till Ikea - det ska jag ocksa göra!!!

ikketikketheo sa...

nu har jag ocksa skickat en tradera-länk till ikea ;)

Linda sa...

Jättefina klänningar, mycket snyggare än gamla ikea-gardiner! :-)

metamorphosis sa...

Så roligt att du hittade till mig så att jag får hitta en ny trevlig blogg!

"Volangsingoalla med smock" -klänningen var ju underbar!
Den tror jag även våran unga fröken här hemma skulle gilla!

Related Posts with Thumbnails