fredag 2 januari 2009

Lillasysters nyårskläder

Här är någon som gick med på att använda sina nyårskläder! Jag blir riktigt glad när jag ser de här plaggen. Nästa gång jag bemödar mig med att ställa om maskinskrället till coversöm ska jag fålla tröjan för den blev alldeles för lång.
Tyg: Mudd från MG, orange stretchfrotté från stoff&stil, blommigt från Hilco/neanobelle och randigt från eiser. Jag hade med mig en liten bit av det blommiga tyget till symässan för ett år sedan och försökte matcha ihop det med mudd. Men det dröjde länge innan jag vågade sätta saxen i detta fantastiska tyg.
Mönster: Tröja ottobre 2006. Kjolen är sydd på samma sätt som kjolen i detta inlägg. Men nu gjorde jag applikationen innan jag sydde färdigt. När jag syr på kantbanden syr jag så att det blir fem tyglager för att kjolen ska stå ut lite längst ner.

19 kommentarer:

Maria sa...

Jättefint set!

F . A . E sa...

Tycker båda seten blev toppenfina. Härliga kombinationer.

LumLum sa...

Sååå snyggt! Jag älskar speciellt kjolen. *rosa i ögonen*

Y sa...

Tack!!!!!
Jag är mer nöjd än på länge. Kul att fler gillar kläderna!
Kjolarna blir faktiskt söta med den där kanten. Den bruna velourkjolen från i våras är nog det hemsydda plagg som stora tjejen fått mest komplimanger för. Inser att jag verkligen inte tog några bra bilder då ;-) Alla andra kjolar i dne modellen har jag gett bort utan att komma ihåg att fotografera.

Gäspan sa...

Superfina. Men blir ju glad bara av att se henne.

Botilda sa...

Fina lillasyster har god smak! Det här var ju nästan ännu snyggare än det förra settet.

Y sa...

tack!
håller med :-D

Båda tjejerna är i härlig form just nu trots prickar på stora tjejen. Lillasyster är underfundig men ändå bäbiskramig. Fantastisk ålder.

Botilda, jag har kollat "orginalen" från molo och de snyggaste i mitt tycke har mörkare tyg på maggen och ljusare randigt på ärmarna.

Bettans pysselblogg sa...

Hej!
Har kollat lite i din blogg och tycker du gör väldigt fina saker.
Du har också fått en utmärkelse av mig som finns att hämta i min blogg. :-)

Linda sa...

Vad du har hunnit med mycket, och snyggt!
Hälsa storasyster att hon är otacksam och inte förstår sitt eget bästa ;-)

minmina sa...

Åh, kjolen är superb!!! En sådan vill jag också ha! Undrar om det funkar på mig?! Älskade färgerna och den randiga kanten!!!

Hello sa...

Det blir ju lite som en insydd krinolin då! Smart! Och vilken härlig färgglädje! Tur att ett barn ville använda det i alla fall!

Jenny sa...

Du är helt otroligt duktig! Jag älskar ditt sätt att kombinera tyger!

ikketikketheo sa...

om jag skulle ha en maskin som man kan ställa om till coversöm skulle jag inte göra annat hela dagen än att ställa om den ;) ;) ;).....jag vet, det första veckorna ;)

ps. jag fyller snart ar, och kanske kanske jag far en san leksak...psssst.

Lilla Gryn sa...

Jag gillar din blogg och läser den gärna. Så därför har jag länkat till den och ger den/dig samtidigt en Award, hoppas det är ok med dig!!

God fortsättning!!

Y sa...

tack för utmärkelserna!! de blir de första jag fått.

OttoPippi sa...

Helt underbara kläder på en supersockersöt tjej :-)

Stratus sa...

Oj, vilken härlig kombo! Jag blir glad bara jag ser det.

Nu har jag äntligen hittat dig! (tror jag) Om det är du som är Y som har kommenterat i min blogg ibland. När jag klickade på din länk så stod det att din blogg var hemlig/privat, så jag kunde inte se den. Men nu tror jag som sagt att jag har hittat dig. Jag lägger upp dig som länk.

Y sa...

visst är det jag. Jag hade missat att jag var anonym. Klumpigt! Det är fixat. Jag har kommenterat i din blogg och länkat till din tröja med kaninapplikation. Hoppas det var ok!

Noa04 sa...

Vilka karameller!!!!

Related Posts with Thumbnails