tisdag 13 januari 2009

Den syltiga sommarkollektionen!

Sommarkläder i januari känns lite udda men så långsam som jag är med att komma till symaskinen med mina idéer är det lika bra att ligga före. Frågan är om den här klänningen snarare ligger efter.... I somras frågade jag vad jag skulle göra med molntyget och först nu ser ni resultatet.
Både klänningen och singoallablusen är till storasyster och i samma modell som hennes favoritklänning. Jag håller tummarna för att de är blå nog för henne!
Mönstret är nu omgjort så att jag har från stl 80 till 120. Roligt att ha en alldeles egen modell. Jag har aldrig sett en volangsingoalla med smockrynkning någon annanstans.
Tyg: Alla tyger är återvinning. Örngott, påslakan och en duk från loppisar och tradera.

10 kommentarer:

LumLum sa...

Jättefina och härligt somriga.

PysselFröken sa...

Åh, nu längtar jag ju till sommaren. Volangsingoallan blir säkert nya favoriten. Det skulle den bli om jag var barn i alla fall. :-)

Maria sa...

Vilken härlig klänning. Lycklig den som får bära den!

ikketikketheo sa...

Den gröna klänningen är helt klart en favorit!!
Tyvärr kan jag inte klicka den större, men jag tror det är samma blomma pa tyget längst ner som jag ocksa haft pa ett tyg....

fnurr sa...

härliga modeller!
tyget på den understa var också underbart!

Mian sa...

Den gröna var verkligen fin!

klara07 sa...

Jättefin klänning, det blir så fint när man blandar olika mönster.

fnurr sa...

det numret har jag!
nu ska jag bara få till v-ringning. det verkar svårt.

Anna sa...

Jo, det tror jag säkert. De var snabbstickade också. Mönstret finns här: http://www.knitty.com/ISSUEwinter08/PATTfishy.php

Fina kläder, som vanligt. Speciellt nyårskläderna - vilka partykläder för en liten sessa.

IRMa sa...

Fint grön klänning! Gillar verkligen återanvändning.

Related Posts with Thumbnails