söndag 25 januari 2009

Babyfiltar från skåpet

När äldsta dottern var ny började jag på den här filten. Den blev klar när lillasyster passerat bäbisstadiet....

Uddkant som böljar från smygmaskor till hela stolpar.

Lillasyster är född på våren och pillade på den här filten. Den är utlånad men jag kan inte komma ihåg till vem. Favoritbanden är de gummiartade. De måste varit godast att gnaga på och förhoppningsvis inte giftiga....

Storasysters filt matchade den gröna vagnen. Det här var den första "Pill-filt" jag gjorde och jag hade inte insett att alla band inte går att tvätta (se längst ner till vänster). Jag tänkte inte heller på att barnet inte skulle kunna få in sin hand i öglorna. Sedan blev det fler filtar till vänner som fick barn. Orginalfiltarna fanns då bara i ljusblått/vitt och rosa/vitt och det passar sällan med färgstarka eller svartklädda föräldrar. Tjejen som jobbade på Ohlssons såg alldeles blek ut när jag köpte två dm av dussintals olika band.

3 kommentarer:

Familjen skogstokig sa...

Jag har också tillverkat en mängd pill-filtar till alla upptänkliga barn. Mina egna har dock aldrig varit särdeles förtjusta i sina....

Y sa...

En liten gosse utvecklade snudd på gummifetish. Han fick något drömskt och frånvarande i blicken så fort han pillade på banden i fuskskinn :-) Hans filt blev sen stulen ur parkerad vagn. Poppis grejjer :-D

Madelene sa...

Ha ha, va tvungen att fnissa lite åt kommentarerna här ovanför :0)

Ville bara säga att odjuret utan mun va nå fruktansvärt söt...ser framför mig hur en liten går och håller den i snabeln och torkar golvet med rumpan på den :0)

Super gullig!

Related Posts with Thumbnails