måndag 15 december 2008

Loppisfynd och julstämning

I lördags svängde jag snabbt in på vår närmsta loppis. Innehavarinnan skrattade när hon såg hur jag fick syn på en pompeijagardin som hängde bakom disken. Allt fokus försvann från konversationen - jag såg bara ett av mina absoluta favorittyg. Titta vad vackert det är!
I samma affär hittade jag den här filten. Ett fantastiskt hantverk! Prinsessan på ärten har lite feber och gillar att ligga mot den översta "kalla kudden", som hon säger. Jag fick skarva lite för att få tyget att räcka till två små minimala kuddar. Övriga kuddar, utom den understa är också loppistyger. Brickan fanns på Röda Korset.
Det här är högen med nio (9) halvfärdiga plagg på mitt bord just nu. Alla väntar på att jag ska få ändan ur och ställa över min maskin till coversöm. Håller ni med om att jag "behöver" en Cover Pro? ;-)Storasyster hjälpte mig att sy och lillasyster var märkligt lugn och tyst. Till slut hittade jag henne under bordet i gillestugan där hon hade lagt sig att sova i docksängen. Det var lite svårt att välta barnet i säng nu på kvällen.
Såhär pigg ser hon ut när hon klär julgranen. Alla kulor av samma färg ska vara på samma gren. Så det så!
Till sist lite julpyssel. Luciakronorna till dagisfirandet är buxbom från vår minimala trädgård och marsipanen är jordklot och tomtesnögubbar (tror jag).

10 kommentarer:

fnurr sa...

åh, vilket fin tyg! är riktigt avis!

Jes sa...

Oj va mycket fina bilder, tyget du hitta är ju underbart ett av mina favoriter oxå :) De va ingen liten klädhög som låg & vänta :)

Y sa...

tack!!!

mustafa sa...

härligt att fynda sådär, jag blir nog lite avis. och du behöver ingen coverpro, du är bara lat så det så!

Y sa...

en lika rå som korrekt diagnos :-D

Mina sa...

Så trevlig bildkavalkad! Blev riktigt i julstämning själv. Och lite sugen på loppis. Men bara lite, för det är väldigt fullt här! =)

Jag tror att mustafa har rätt. Du är lat. Men. Har man plats får man vara lat. Så shoppa på du! :-D

Lilla Gryn sa...

Men du!! Vilka fynd. Jag lyckas aldrig få till det så. Lite avundsjuk blir jag allt.

Linda sa...

Barnen var faktiskt nästan finare än tygerna, hälsa tärnorna! :-)

Y sa...

"faktiskt nästan" ;-)
hälsa dina!

Noa04 sa...

Det var bra loppisfynd! och en liten verkar vara nöjd med kuddarna :-). Kul att du skrev vem du var...Jag kunde inte komma åt din profil!

Related Posts with Thumbnails