tisdag 30 december 2008

Julklappar

Lillasysters bästis fick en kanintröja och hans lillebror en dreggelbandana som matchar byxor de redan fått. På bilden ser det ut som applikationen sitter snett, men det gör den inte i verkligheten. Iallafall inte lika snett.... Inspiration från stratus. Bästisen är två dagar äldre än lillasyster och hans mammas värkar satte igång hemma i vår soffa.

Tyg: Jnydesign och e-slöjd. Velour till baksidan från förrådet.

Mönster: Modifierad ottobre och frihandsklippning.

Det här är egentligen ingen julklapp utan present till nyföding. Jag har blivit faster!! Storasyster har massa planer på kläder åt bebben men första presenten blev enklast möjliga, muddbyxa och dreggelbandana.

Katarina tajmade in min äldsta dotters beställning precis på hennes födelsedag. Mycket lyckat!!!!! När jag hittade tyget med frukter tänkte jag på pojkkläder och det låg och väntade och väntade på rätt tillfälle. Till slut fick jag ändan ur vagnen och sydde lagom till jul. Min maskin tuggade och mumsade i det här ganska tunna sladdriga tyget. Jag hoppas att det inte blir fler hål vid fållsömmarna. Mottagaren har bloggat om tröjan här. Jag tänkte anmäla mig till Katarinas PIF men hann inte innan tröjan skickades iväg.

Tyg: Loppis och stoff&stil. Färgerna är faktiskt perfekta. Det är bara vitt resp turkosblått som saknas.

Mönster: Modifierad ottobre

2 kommentarer:

F . A . E sa...

Vilken härlig tröja det blev med frukter och ränder. Härlig färgklick.

ikketikketheo sa...

Gillar frukt-tröjan :)
Gott Nytt Ar!!

Related Posts with Thumbnails