torsdag 23 oktober 2008

Blev ni besvikna nu?

När det inte finns några sydda saker att titta på...

Idag när jag surfade genom min google reader var hälften av inläggen olika tävlingar. De som tävlade ville ha anteckningsböcker, fårskinn, necessärer, kuddar osv.

Är det den nya sybloggstrenden när mer traditionella kedjebrev verkar försvunnit från bloggarna?

Jag har absolut inget emot generösa sybloggare som syr något som de sedan lottar ut eller skänker till behjärtansvärda ändamål men hur många gånger ska man behöva se varje alster?

Vad tycker ni?

frågar undrande
/Y

11 kommentarer:

LizA sa...

Jag stör mig faktiskt oxå, jobbigt med samma inlägg 50 ggr. Okej att det är ett bra sätt att sprida sin blogg på, men finns det inte andra sätt är ju frågan...?

Mallaching sa...

Ja har också reagerat... liite tråkigt är det! Men jag tröstar mig med att snart kanske alla andra blir less också och då är det över ;) Tycker dock att det är helt ok att lotta ut en grej på sin egen blogg (utan att det ska måsta bloggas om i en månad överallt...)

Familjen skogstokig sa...

JO, det är faktiskt lite trist att läsa alla dessa länk-inlägg ibland, det är ju inte därför man läser sybloggar (nu kastar jag ju sten i glashus, eftersom jag har en tävlingslänk på min blogg just nu). Men, som sagt, visst förstår jag att det är ett bra sätt att sprida bloggen på, särskilt för dem som har försäljning av saker. Vissa utmaningar kan jag tycka är lite trista också, medan andra är jätteroliga, som syrumsutmaningen, den var ju verkligen kul att se. Nåväl, jag antar att det i detta, precis som så mycket annat, går trender. vilket innebär att det snart går över.

Anonym sa...

Jag har också tävlingar ibland och det är väl bara trevligt. Skillnaden är när man är tvungen att skriva ett inlägg i sin egen blogg för att få vara med på utlottning. Det är just det kravet som gör det hela lite trist, tycker jag.
//klockarbarn

Cecilia sa...

Kunde inte ha skrivit det bättre själv. En tävling eller utlottning är ju kul, men inte kravet att sprida tävlingen vidare i sin egen blogg. Näe, de tävlingarna går bort för mig.

ikketikketheo sa...

Precis! Kravet att sätta länk pa min blogg är just varför jag inte finns med pa nagra tävlingar! Jag länkar när och om JAG vill.
Men vissa utmaningar är ju kul att läsa om!
/Sara

fante sa...

Jag tycker också att det är rätt tråkigt med samma inlägg många gånger (även om jag ändå har deltagit i tävlingar).

Utmaningar är en annan sak, tycker jag. Åtminstone syrumsutmaningen. Men det är också rätt tråkigt med alla utmärkelser som ändå går från blogg till blogg ...

minmina sa...

Tja, du vet säkert redan vad jag tycker! Tror att de som länkar inte bara tänker riktigt, så jag tror att det är bra att någon påminner om hur det ser ut...lite desperat och lite greedy. Men mycket av det mindre bra faller på den som lottar ut på det sättet också.
Så antingen står jag ut eller så plockar jag bort de som stör mig för mycket ur readern bara. Och jag klickar aldrig på länken. :-)

Ulrica sa...

Hej Y...håller med i diskussionen här men ville också bara säga hej och att det ju var synd att du läste om Hjälpstickan.se först när du kom hem :-) Jag hoppas finnas med på nästa Syfestival också, så kanske ses vi då?

Botilda sa...

Nu är det värre än nånsin, nu är det butiker som lottar ut saker till dem som visar utlottningen på sina bloggar. Snacka om billig, i dubbel bemärkelse, reklam!

mustafa sa...

kanske lite sent att kommentera men jag läste detta inlägg först idag. kan bara säga att jag håller med och det tenderar att bli lite tröttsamt speciellt som gruppen tävlingarna/utmaningarna/utmärkelserna cirkulerar i är relativt liten.

Related Posts with Thumbnails