fredag 29 augusti 2008

Muddbyxor - igen

Det känns lite halvbeige att blogga muddbyxor men nu finns iallafall bildbevis på att jag äntligen satt saxen i det turkosa kanintyget. Det blev ett par till min kompis lilla fina nyföding vars brorsa i våras fick byxor med oranga kaniner.

Mönster: Avritat från lindexbyxor vi använde mycket till yngsta dottern.

Tyg: Från jnydesign såkart!



De här byxorna matchar tunikan i nästa inlägg. Bilderna är tagna på min ryamatta som ligger i syrummet. Det är egentligen ganska korkat att ha ryamatta i husets lugnt dammigaste rum men jag fick inte ha den någon annanstans. :-) Här hemma hörs rätt ofta "Nä, den var för j-la ful. Men du kan ha den i ditt rum." Min man har också ett rum. Hans har hemska knallblå strukturtapeter och är fullt med skräp. I mina ögon :-) Myyycket sladdar är det iallafall.

Tyg: Muddar från underbara bibbi. Velour från någon fyndlåda, troligen Ohlsson eller tygverket.
Mönster: Ottobre fast med mudd så att det pösar nedtill.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails