tisdag 5 augusti 2008

Höstens klädbyte!

Dags igen för barnklädesyte!

Ålder och kön på barnen:
Två tjejer som drar 116 resp 98/104.

Kläder som behövs: Jag tänkte sy tunikor/klänningar i trikå för hösten men har inte kommit igång.... Annars fungerar allt, inkl mössor och utklädningskläder.

Material, färger, mönster, återvinning och andra preferenser: Naturmaterial- om det inte är utklädningskläder. Den stora tjejen älskar blått och enl den lilla tjejen ska allt vara jåsa. Mamma gillar vinrött, orange, cerise, olivgrönt och andra lite starkare höstfärger. Återvinning går jättebra!

Jag har sytt liiiite men inte bloggat. Det kommer. Lovar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har tjejerna för midjemått undrar din hemliga syvän :-)

Y sa...

åååh så spännande :-D Jag mäter dom imorrn när de vaknat. Lillasyster bör nog ha rätt variabelt. I veckan åt hon på hotellrestaurangen - fyra potatisar, ett rejält lass sallad inkl bönor, köttfärslimpa och tre pannkakor. Ibl äter hon inte alls.

Y sa...

Förlåt! JAg satte mej för att sy precis när ungarna somnat och först då kom jag ihåg att jag skulle mätt dom idag. Skyller på gårdagens surströmmingskalas. Rutten fisk kan aldrig vara bra. Imorrn är det bättring! Storasyster är ganska smal och lillasyster är standard.

Y sa...

52 resp 45

Y sa...

52 resp 45

Anonym sa...

Tack! :-)

Y sa...

bättre sent än aldrig... ;-)
Jag har sytt ett plagg och klippt till det andra. Det är på gång iallafall.

Related Posts with Thumbnails