fredag 29 augusti 2008

Gardintunika

Den här singoallatunikan syddes i början av sommaren men jag har missat att blogga om den. Tyget är en gardin från vår lokala frikyrkoloppis och räckte precis till en tunika och en kjol. Jag tror att det är ett par kvadratdecimeter kvar. Det räckte inte ens att få lite mindre urrigning bak så den är precis lika fram och bak, alltså vändbar. Idag när jag hämtade på dagis var den helt nedfläckad på ryggen. Det var fram igår. Jag måste ta tag i det där med namnlappar eller andra lappar. Vad tror ni om texten "lappen bak"? :-) Storasyster hade förstås på sig sin blå favorit i ett halväckligt stadium. Jag tror att den klänningen går med i varje tvättmaskin.

På bilderna syns min faiblesse för 70-talslampor. Knubblingen kommer från mitt jobb. Den stod i en kollegas rum. Eller rättare sagt i hans lilla hall med en lapp "trasig". Jag vågade inte riktigt fråga om jag fick ta den men när jag såg den skymta förbi i grovsoprummet frågade jag städarna som inte hade något emot att bli av med den. Det tog en minut att skrapa av ett bleck och nu fungerar den perfekt. Den oranga lampan är från något svenskt glasbruk enl kvinnan på loppisen.

6 kommentarer:

LumLum sa...

Vilken jättehärlig tunika. Och vad kul det är när det man syr blir favoriter. :)

Ett Tu Tre sa...

Härlig tunika. Gillar färgkombon, är en stor anhängare till orange (och brunt) och blommigt.

Totaja sa...

Vilken underbar tunika. Jag hittade hit tack vare att du kommenterade hos mig och jag kommer tillbaka, så många fina klänningar du har sytt.

Gulligan sa...

Läcker!!

Y sa...

tack! vad snälla ni är!

rino sa...

söt! och lampan är ju supercool:-)

Related Posts with Thumbnails