söndag 22 juni 2008

Loppisklänning

Hoppas att ni alla hade en bra midsommar! Våra tjejer syntes över hela ängen där de dansade runt stången i sina jordgubbsklänningar.

Här kommer den andra klänningen jag nämnde i föregående inlägg. Jag lovade att planka Lindex skärning på arm och det blev hyfsat snyggt men var lite väl pilligt. We're talking tolv extra sömmar. Modellen med liv utan knappar eller sprund blir egentligen bättre i lite tunnare tyg.





Mönster: Samma som tidigare men anpassat efter vecken på armen. Jag förlängde raglanskärningen på ärmdelen med ca 5 cm och la tre veck.

Tyg: Alla fyra tygerna kommer från loppisar i tre olika städer. Storasyster gillade att tre av tygerna var lite blåa och att det fjärde var samma som piratkjolen.




7 kommentarer:

Jes sa...

Klänningen blev ju jättefin!! Vilken underbar tygkombination du fått till :)Ärmarna verkar lite krångliga .)

OttoPippi sa...

Vilket pill!!! Så härlig med alla tyger! Grattis - blev super!!

Y sa...

Tack!!!

Familjen skogstokig sa...

tokhärlig klänning! Såna projekt har jag också ett gäng i huvudet, med massor av olika tyger, men det finns inte så många killplagg man kan knåpa ihop av de tyger jag har-även om jag är synnerligen unisexorienterad. Fast sonen har beställt en döskalleklänning, så imorrn blir det en tur med letning

Y sa...

åhléns hade igår rea på dödskalletyg :-)

Gulligan sa...

Underbar klänning!! Vilket jobb du lagt ner på den!!

Y sa...

tack!!! men det är inte så farligt. Inga knappar, inte ett strykjärn och jag har en rynkfot till overlocken så volangerna går på nolltid.

Related Posts with Thumbnails