söndag 1 juni 2008

Jeans med tre liv

Storasyster växer och behöver jeans. I flera bloggar har jag sett "frog-jeansen" från ottobre men själva mönstret såg så brett ut. Tyvärr minskade jag bredden för mycket så de satt alldeles för tight.

På lillasyster hamnade byxknäna nere vid anklarna men de satt bra upptill. Tur att det är sommar och läge för shorts!





Här distraheras lillasyster av "Lilla prinsessan" under fotograferingen. Modellen sitter bra över rumpan och hon gillade de rosa sömmarna. Jag använde en blomsöm för att markera fuskgylfen, fållen nedtill och i kanten på fickorna










Tidigare har jag oftast gjort annat av gamla jeans. Det finns fördelar och nackdelar med att ha fruktansvärt svårt för att slänga saker....







Mönster: Ottobre 1 2008 (?) men jag fuskade och gjorde mudd istället för linning och gylf.
Tyg: Mina gamla jeans med hål i baken.

3 kommentarer:

Familjen skogstokig sa...

Helsnygga! Jag tänkte försöka mig på ett par med muddmidja jag med, la du till ngt i linningen för bredden iom att man inte kan öppna gylfen?

Y sa...

Tack! Nä, små barn är liksom jämnbreda över kagge och rumpa så det behövdes inte. Fuskvarianten funkar! Om man inte tar in för mycket, förstås.

Jes sa...

Bet blev ju bra till slut endå :) byxorna blev ju bra som shorts.

Related Posts with Thumbnails