söndag 1 juni 2008

Fler singoallor?

Det har blivit mycket barnkläder i trikå sen jag köpte overlock men nu är det sommar och läge för klänningar.
Det här tyget är ett örongott från vårt Röda kors för en tia och kantbanden är hela mitt förråd. Fjärde och sjätte uppifrån är rosa och den i mitten är röd. Om jag har några läsare blir jag tacksam om ni säger om det ska vara kantband och i så fall vilken färg. :-)
Nästa singoalla i enfärgat eller småmönstrat tyg ska jag försöka mig på att planka lindex skärning på ärmen.

12 kommentarer:

LumLum sa...

Jag skulle nog fega ur och inte tillföra någon mer färg utan köra på svart. Men det kanske du inte had någon. Och så är jag lite feg när det gäller färge. ;)

Y sa...

tack! Den på bilden är brun men idén är inte dum! Med min sömnadstakt hinner alla former av beställningar komma fram :-)

L.A.WOMAN sa...

Jag hade använt det orangegula längst ner :-) Grattis till snyggt tyg!!!!

Familjen skogstokig sa...

Jättefint tyg! Jag hade kört på mer färg, orange eller gul, för att få lite retrokänsla.

OttoPippi sa...

GUL!!!!

Mimmi sa...

Rött och grönt ihop är en favorit hos mig. Himla snygg ärm på Lindexklänningen - det är roligt att ragga ideer på köpeplagg för att sedan försöka få till själv.

Maria sa...

Den orange längst ner i bilden, eller nr 3 uppifrån som är ljusrosa.

kajsalin sa...

orange eller gul säger jag med. =)

Anonym sa...

Jag håller med många av de andra. Gult blir sött tror jag.
/Lisa

AN.LO sa...

Orange! eller möjligtvis brun.

underbarn sa...

Något av de orange banden skulle jag valt! Jag har en liten utmaning till dig i min blogg om du vill vara med! :-)

Y sa...

Tack alla som kommenterat! Det är så roligt att se att jag har läsare även om jag inte får besöksräknaren att fungera...

Related Posts with Thumbnails