fredag 2 maj 2008

Barnklädesbyte!

Det är så kul att se alla paket som börjar dyka upp i bloggarna!
Sopheia gissade rätt direkt när hon fick mitt paket.

En tanke från början var att man skulle sy saker man redan gjort för många gånger till sina egna barn men nu sy till någon annans telningar. Just det gick inte så bra för mig. Det blev helt nya saker. Dels ett avritat plagg dels nytt ottobremönster.

Jag hade förälskat mig i döttrarnas velourbyxor från Lindex för de satt så perfekt över rund babymage och blöjbak. Sådana var jag tvungen att sy till Sopheias bebbe. Hon har tidigare sytt mkt i orange och med råa jerseykanter så det fick bli den typen av applikation på andra plagget. Tröjan till äldsta sonen skulle bli lite somrig tänkte jag och då Sopheia skrev att rosa var ok till hennes killar bestämde jag mig för blommor. Min äldsta kommer att få en tröja i samma tyg och liknande applikation.














Tyg:
Finaste velouren jag hade hemma kom förstås från neanobelle. Resten av tygerna är från Dollys.
Mönster: Byxorna är en förminskad version av Lindexbyxor. Nästa gång ska jag komma ihåg att göra tyget dubbelt vid tryckknapparna innan jag syr fast kantbandet. Nu fick jag sy på förstärkning för hand. Jag är lite nyfiken på passformen då jag inte tidigare provat förminska mönster. T-shirten kommer från ottobre 1/2006 - ett riktigt bra nummer. Applikationerna är sydda som dessa.
Är ni nyfikna på resten av klädesbytarna har Sopheia gjort ett inlägg i sin blogg

2 kommentarer:

Jes sa...

Jättefina kläder, blev jätteförtjust i dina byxor :)

Y sa...

tack!

Related Posts with Thumbnails