söndag 2 mars 2008

Symässa

Två tyger från e-slöjd där det oranga perfekt matchar kanintyget i föregående inlägg. Det multifärgade ska bli mössor liksom garnet.
Paljettyget var mest uppskattat här hemma men jag tror att yngsta dottern kommer att gilla jackan hon ska få av det blommiga tyget som är belagt med plast för att vara vattenavstötande. Tyget ska tåla 40 graderstvätt 14 ggr innan plasten är borta och kostade bara 50 kr metern. Från vaxduk som tyvärr inte har någon som helst info på sin hemsida.


Det randiga tyget med röda prickar är också vaxduk för samma pris och resten kommer från MG. Storasyster tycker att allt ska vara i blått och kommer att gilla det blårandiga tyget med rynkeffekt och glittriga silvertrådar.





Som ni ser här behövde jag väl knappast mer tyg....


(Ostajlat dagsaktuellt foto.)






Men jag kan iallafall skylla på att min tyggarderob ser ut så här tills gillestugan är färdigrenoverad. Mer om den senare.

3 kommentarer:

Familjen skogstokig sa...

Åh, vad skönt att se att någon fler har geni-ordning på sitt syrum. Jag får städryck ibland, men de går över lika snabbt, hopplöst slarvig är jag också.

Y sa...

geni-ordning är ett uttryck jag ska sno :-)

PysselFröken sa...

Haha! Hela mitt hus är fullt av geni-ordning. =D
Fast jag har inte riktigt lika mycket härliga tyger... däremot håller jag inte med om att du inte skulle behöva mer. Man behöver alltid mer.

Jag hör av mig igen om jag får någon mer med mig på beställningen.

Jag vill nog också ha fem meter.

Related Posts with Thumbnails