tisdag 18 mars 2008

Klädbyte!

När alla nio skickat sin email och hemadress på min familjelivsinbox får ni frågor att lägga ut på er blogg (familjelivsblogg eller familjelivspresentation går också bra). Glöm inte att ställa in att ni tillåter anonyma kommentarer på era bloggar så er hemliga barnklädesbytare kan fråga lite utan att bli avslöjad.

Ni syr och får två plagg. Man får förstås skicka mer om man vill.
Det kan vara tröjor, byxor, klänningar, kjolar, utklädningskläder eller annat anpassat till det eller de barn ni beskriver i era svar.
Mössa, vantar och liknande räknas som ½ plagg.
Jacka, framförallt fodrad jacka, som 1½ plagg.
Man måste inte följa eventuella önskemål om specifika plagg men de kan kanske vara till hjälp om inspirationen tryter.

Mina svar:
Ålder och kön på barnen:
Två tjejer på 3 resp 2 år. Treåringen drar storlek 110 och tvååringen 92 om man väljer mönster ur ottobre. Syr ni från andra mönster kan ni öka på lite. De är ganska långbenta men "normalbreda".

Kläder som behövs:
Nu skriver jag det här innan jag lottar ut vem som får sy till vem men jag vet att det är många pojkmammor som är med i bytet ;-). Vi har inte många klänningar till i sommar men alla typer av plagg fungerar bra.

Material, färger, mönster, återvinning och andra preferenser:
Treåringen älskar blått och tvååringen föll ihop i tårar idag på väg till dagis för att vantarna inte var rosa eller röda. De har andra färger, mycket för att jag inte är så förtjust i rosa och det är lite svårt att hitta fina blå kläder.
Jag gillar inte syntetkläder men tycker om både mönstrade och enfärgade tyger. Återvinning är helt ok så länge det inte är utnötta påslakan eller syntetgardiner. Unisexkläder funkar mycket bra om min givare nu inte brinner för klänningssömnad ;-)

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails