söndag 23 mars 2008

Ödlor på tröjor

Sommar t-shirts till tjejerna av mina gamla solblekta tröjor. Lillasyster älskar ödlor och rosa så det var självklart att det skulle bli rosa ödlor.

Den oranga tröjan till lillasyster strök jag på totally stable på framsidan och sydde applikationen från avigsidan. Det blev inte så lyckat. Dels är tråden för ljus för att ge ordentlig kontrast. Dels syr inte min maskin så snyggt på avigan att det duger som framsida. Dessutom var det onödigt jobbigt att sy så många cirklar.




Storasysters tröja funkade bättre. Totally stable på baksidan av det rosa tyget och maskinens elastiska raksöm. Såhär roligt är det att gömma morsans applikation när hon försöker fota.
Min bor och min man har redan beställt ödletröjor. Jag ska bara tvätta tjejernas tröjor för att se att applikationen håller.

Mönster: Ottobre 1 2006, en killtröja och därför alldeles för vid. Mina gamla t-shirts hade för korta ärmar för att räcka till raglanärmar som jag tycker är snyggare tillsammans med rullfåll som lata jag fållar experimenttröjor med.
Tyg: Rosa interlock resp singeljersey från neanobelle och dollys. Tyget i tyllkjolen är från ohlssons.

10 kommentarer:

Kia sa...

snyggt...ser proffsigt ut

Familjen skogstokig sa...

toksnygga tröjor! Ödlor gillas skarpt här med, var hittade du bilden? Åter från påsksemestern nu, i alla fall, inget behov av dina yrkesmässiga färdigheter från nån av oss i alla fall ;-)

Y sa...

tack!
jag googlade på "gecko" och ritade någon sorts blandning efter de bilder jag hittade.

Thea sa...

Hej!
Jag har inte hittat din blogg förrän nu! Jättecoola tröjor!

á Yeliqa sa...

Vilka härliga tröjor :)
det är dessutom första gången jag hittar hit och återkommer gärna

Y sa...

tack!
välkommen tillbaka!

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Cool...har svarat dig på min blogg också. /Karolina

mallaching sa...

jätte snyggt! ska sy en tirra till brorsan snart å då kan den där tekniken funka riktigt bra! få se bara om ja kan klura till det så det blir lika snyggt.... :)

ikketikketheo sa...

hej!! "browsar" din blog lite o hittade dom här stört-fräcka ödlorna :) like it...
men har inte fattat riktigt hur du gjorde, kanske om jag tänker och tittar lite till!

Y sa...

Tack! jag har ett liknande ufo som ligger. Ska försöka fota på vägen.

Related Posts with Thumbnails